GroenLinks staat voor gelijkwaardigheid en streeft ernaar een diverse en inclusieve beweging te zijn. Daarnaast zetten we ons actief in om ervoor te zorgen dat iedereen die zich inzet voor GroenLinks dat op integere wijze doet en kan doen. Op deze pagina's vind je informatie over ons huidige diversiteits- en inclusiebeleid en over ons integriteitsbeleid.

Dit is GroenLinks

Plenaire Zaal Tweede Kamer - Vermast Fotografie

Tweede Kamerfractie

In de Tweede Kamer vormt GroenLinks samen met de PvdA één fractie: GroenLinks-PvdA. Onze fractie telt 25 Kamerleden. Frans Timmermans is de fractievoorzitter.

Eerste Kamerfractie - Hans Kouwenhoven

Eerste Kamerfractie

Sinds juni 2023 vormt GroenLinks een gezamenlijke Eerste Kamerfractie met PvdA (Partij van de Arbeid).

europarlementvoorsite.jpg

Eurodelegatie

Drie Europarlementariërs vertegenwoordigen ons groene geluid in het Europees Parlement.

GroenLinks congres

Partijbestuur

Het partijbestuur is gekozen door het congres en bestaat uit zeven leden.

Foto van het landelijk bureau met veel planten links, bureaus rechts en het logo van GroenLinks op de achterwand.

Landelijk Bureau

Het Landelijk Bureau is het hart van onze organisatie en beweging. Het ondersteunt het partijbestuur en alle besturen en politici die GroenLinks rijk is.

Drie vrijwilligers kijken lachend in de camera tijdens een flyeractie

Lokaal en provinciaal

GroenLinks heeft ruim 200 lokale afdelingen. We zijn sterk vertegenwoordigd in het land met meer raadsleden, wethouders, Statenleden en gedeputeerden dan ooit.

Academie cursussen en trainingen

GroenLinks Academie

De Academie ondersteunt alle actieve GroenLinksers die verandering mogelijk maken. Met trainingsdagen, loopbaantrajecten, intervisie en cursussen op maat.

DWARS tijdens de klimaatmars

Jongerenorganisatie DWARS

DWARS is de jongerenorganisatie van GroenLinks. Met een eigen mening en een eigen geluid.

Wetenschappelijk Bureau

Het Wetenschappelijk Bureau werkt aan de ontwikkeling van het groene gedachtegoed.

Logo International Foundation GroenLinks

International Foundation GroenLinks

Deze stichting houdt zich bezig met democratiseringswerk in het buitenland.

1911Stemming.jpg

Europese groene partij

De EGP is een Europese politieke beweging waarin bijna alle Europese groene partijen samenwerken. Voor Nederland is dit GroenLinks.

GroenLinks leden overleggen samen met Jesse Klaver op de Tweede Kamerdag die jaarlijks in het Tweede Kamergebouw georganiseerd wordt

Landelijke werkgroepen

GroenLinksers die mee willen denken en praten over een bepaald onderwerp zijn van harte welkom bij onze landelijke werkgroepen.