Onze missie

De Academie zorgt ervoor dat onze politici en bestuurders worden opgeleid, dat aanstormend talent een plek vindt en dat onze (lokale) campagnes blijven groeien en inspireren. Wij geloven dat je zelf het beste weet wat je wilt leren. Daarom starten onze programma’s altijd met jouw (leer)vraag, doel of dilemma. Onze trainingen zijn een mix van praktijkcases, vaardigheden en politiek inhoudelijke kennis. Ook is er veel tijd voor uitwisseling van ervaringen zodat je leert van elkaar.

Aan de slag

Ben jij actief voor GroenLinks als raadslid of bestuurslid? Of wil je hard voor ons aan de slag in campagnetijd? Dan is de kans groot dat de Academie iets voor jou kan betekenen. Naast ons uitgebreide aanbod voor actieve GroenLinksers, organiseren we jaarlijks een exclusief loopbaantraject voor iedereen die zijn politieke loopbaan binnen GroenLinks vorm wil geven. Bekijk hier ons complete aanbod.

GL Academie

Over ons

De GroenLinks Academie bestaat uit een klein team en een grote trainerspool. We werken vanuit het Landelijk Bureau in Utrecht. Maya is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het aanbod van de Academie. Marie José ontwikkelt de trajecten en is het aanspreekpunt voor alle trainers.

Heb je praktische vragen over één van onze trajecten of ons aanbod? Of is er iets onduidelijk? In al die gevallen kun je terecht bij Lisette (contact), zij helpt je graag.

Cursussen op maat

Wil je een training met je eigen afdeling organiseren of bieden we de training die je zoekt op dit moment niet aan? In sommige gevallen bieden we ook maatwerk. We koppelen jouw afdeling, bestuur of fractie dan aan één van onze trainers. Lees hier meer en doe een aanvraag.

Zelf trainer worden voor de Academie

Al onze cursussen en trainingen worden gegeven door ervaren trainers met een ruime ervaring binnen GroenLinks. Wil jij ook opgenomen worden in onze (betaalde) trainerspool? Stuur ons dan een mail (academie@groenlinks.nl) en vertel daarin waarom jij als trainer onmisbaar bent voor de Academie. Vergeet niet een CV toe te voegen met daarin jouw relevante werkervaring als trainer en jouw ervaring binnen GroenLinks. Wie weet tot snel!

Foto van cursisten die naar een laptop kijken

Aan de slag?

Gedurende het jaar bieden we verschillende trajecten en trainingen aan.