GroenLinks strijdt voor een inclusieve samenleving waarin we solidair zijn met elkaar én met de volgende generaties. Een eerlijk Nederland, waarin we de klimaatcrisis bestrijden en zorgen voor elkaar. Doe je mee?

Onze groene en linkse oplossingen zijn hard nodig in Nederland. Er is nog een lange weg te gaan tot er echte gelijkwaardigheid is voor alle Nederlanders. Ondertussen zijn de gevolgen van de klimaatcrisis al merkbaar. Veel van ons maken zich ernstige zorgen, terwijl er partijen zijn die de situatie nog niet serieus genoeg nemen. Ook de manier waarop we met elkaar omgaan staat onder druk: de zorg en het onderwijs hebben te maken met enorme onderwaardering en kaalslag door rechts beleid.

Wij weten dat het kan: een eerlijk, groen en zorgzaam Nederland. Waarin iedereen gelijkwaardig is, en ook zo wordt behandeld. Een land waarin hoop het wint van angst, en vertrouwen van wantrouwen. Waarin vernieuwing wint van de status quo en eerlijk delen van egoïsme. Er is een enorme beweging die hiervoor in actie komt.

Het is tijd voor onze aanpak. Voor nu en later. Sluit je aan bij onze beweging, zodat we samen onze missie voor Nederland kunnen bereiken: eerlijk, duurzaam en gelijkwaardig.

GroenLinks staat voor gelijkwaardigheid en streeft ernaar een diverse en inclusieve beweging te zijn. Op deze pagina vind je informatie over ons huidige diversiteits- en inclusiebeleid.

Jesse voor groep demonstranten

Voor GroenLinks is de keuze duidelijk

Voor jou ook?

Je kunt nu in actie komen voor het klimaat. Meld je aan als vrijwilliger en word deel van onze beweging 💪