Teleurstellend, maar niet verrassend.

In 2019 is de Klimaatwet aangenomen in de Tweede Kamer. Die wet, die ik samen met Diederik Samsom van de PvdA heb geschreven, zorgt ervoor dat elk kabinet extra maatregelen moet nemen als de doelen niet worden gehaald.

Maar er is iets fundamenteel mis met de houding van het kabinet ten opzichte van de klimaatcrisis. Er wordt gezegd dat klimaat belangrijk is, maar uit niets blijkt dat het kabinet ook echt daad bij woord voegt. Sterker nog: ze doen vaak het tegenovergestelde van wat nodig is.

Want als klimaat echt belangrijk is - waarom staan ze dan gasboringen in de Waddenzee toe? Als klimaat echt belangrijk is - waarom willen ze dan Lelystad Airport openen? Als klimaat echt belangrijk is - waarom willen ze dan het prachtige bos bij Amelisweerd kappen om een nutteloze snelweg uit te breiden?

Er is met spoed meer klimaatactie nodig. We moeten onze uitstoot drastisch verminderen. En dat lijkt nog altijd niet door te dringen bij het demissionaire kabinet. Terwijl de tijd dringt. Overal te wereld en in Nederland zien we de gevolgen al van de klimaatcrisis.

Kom met ons in actie. Als we met genoeg mensen opstaan, geven we een krachtig signaal aan de regering: wij willen een echte, eerlijke aanpak van de klimaatcrisis.

Op 6 november vanaf 13.00 uur gaan we massaal de straat op tijdens de Klimaatmars in Amsterdam.

Doe je mee?

Klimaatdemonstranten met leuzen

Kom 6 november naar de Klimaatmars!

Het is nú tijd voor actie. We willen eerlijke en ambitieuze klimaatplannen voor een leefbare aarde.

Loop met ons mee en eis een stevigere aanpak van de klimaatcrisis!