Voordracht Commissie

Met Geert op plek vijftien heeft GroenLinks een sterke lokale bestuurder op de lijst, die resultaten weet te boeken en die over partijgrenzen heen kan verbinden. De commissie heeft Geert leren kennen als energieke, enthousiaste en gedreven politicus. In Limburg staat Geert te boek als benaderbaar, effectief en kleurrijk. Als het aan de commissie ligt, kan hij dat voortzetten in de Tweede Kamer. Deze verbindende generalist en LHBTQI+ kandidaat zal zich in diverse portefeuilles snel thuis voelen, en zal in de fractie als teamspeler snel kunnen aarden. Geert is een innemende, warme politicus, die graag zijn ideeën omzet in praktische impact.

Biografie

Van Weert naar het Binnenhof

Geert is geboren op 30 oktober 1979 in Weert. Hij studeerde Aardwetenschappen in Utrecht en werkte na zijn studie als docent Aardrijkskunde op de Vrijeschool in Maastricht en als docent Fysische Geografie op de Fontys Lerarenopleiding in Tilburg. Vanuit nieuwsgierigheid en betrokkenheid bij zijn omgeving rolde Gabriëls in 2010 de lokale politiek in. Er volgde een lijsttrekkerschap, formatie, wethouderschap in twee periodes en in 2019 was Gabriëls informateur bij de Provinciale coalitievorming in Limburg.

Geert Gabriels

Hier sta ik voor

Verbindingen leggen tussen mensen is wat hij al zijn hele leven nastreeft. Gabriëls: ‘een ontspannen maatschappij waarin mensen nieuwsgierig zijn naar elkaars drijfveren en elkaar gelijke kansen gunnen, is harder nodig dan ooit tevoren. Ontmoeting, verbinding, verwondering, begrip en inclusiviteit staan voor mij voorop’.

Wetenswaardigheden

Als hij vrije tijd over heeft besteedt Geert dit vooral aan schaken en het leren van Roemeens. Hij is getrouwd met Roy en houdt van natuurwandelingen en het kijken van films. Zijn enorme nieuwsgierigheid geeft hem veel levenslust.